lauantai 3. syyskuuta 2011

Rämpätirää

1. Minä olen Mölymatti
ja päässä on kiusaajan patti
aamulla puuroon mätän suolaa
ja pikkusisko itkee ja kuolaa.

Koulussa välitunnilla
minä kerron raakoja juttuja
potkuja jakelen kuin Karate- kid
ja möykkään ja huudan hit hit hit !

Rämpäti rämpäti rämpätirää
minä se en toisia siedäkään
minä ole Mölymatti
ja päässä on kiusaajan patti.

Opettaja itkua vääntää
niistää ja selän kääntää
silloin mä hyllystä kirjat puotan
tyttöjä nipistän ja huudan:

Rämpäti...

2. Koulusta kotiin loikin
katuja pitkin ja poikin
kotimuistutukset poltin
salaa ja heitin voltin.

Käppänäbaarin kulmalla
on talkkarin piski kakkalla
vinttaan sen roskiin nyyhkimään
siellä se ulvoo: pyyhkimään !

Rämpäti..

Naapurin äijän fillariin
huollon teen ja renkaisiin
hiukan löysää lisätään
pyörät lähtee runko jää.

Rämpäti...

3. Kotona pitkin seiniä
on viidakkoveitseni reikiä,
sohvanraadosta taistellaan
taistelukaasuja haistellaan!

Eteisen kenttäsairaalaan
syöksyn haavoja nuolemaan
lenkkitossuvallilla
tavailen nakukorttia:

“Rämpäti rämpäti rämpätirää
etelästä tullaan kun ehditään
terveisin äiti ja Kalle”,
kunpa muuttaisivat Mallorcalle!

Illalla pikkusiskolle
kun pimeä kömpii sisälle
näytän mä kirjasta satujen maan
vaikkei mulla siskoa olekaan.

Rämpäti Rämpäti Rämpätirää...


Pertti Pänkäläinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti